Ο σκοπός της οργάνωσης της καθημερινής μελέτης είναι:
- Η οριοθέτηση της διάρκειας της καθημερινής μελέτης μαθημάτων.
- Η ενίσχυση των μαθησιακών δεξιοτήτων μέσα από απλές τεχνικές.
- Η κατανόηση από την πλευρά του μαθητή ότι η καθημερινή μελέτη είναι προσωπική του υπόθεση και ότι αποτελεί ένα από τα βασικότερα καθήκοντα της ζωής του.
Οι καθοριστικοί παράγοντες στη διαδικασία της μάθησης είναι:
- Η ηλικία του παιδιού.
- Προετοιμασία (χώρος, τσάντα, πράγματα).
- Οργάνωση της μελέτης (πρόγραμμα, κανόνες, οργανόγραμμα).
- Διαχείριση χρόνου (ξεκούραση, παιχνίδι, μελέτη).
- Διάθεση παιδιού και γονέα.
- Ισορροπημένη διατροφή.
- Ύπνος.
Η οργάνωση της καθημερινής μελέτης είναι καθοριστικής σημασίας:
- για τη σχέση που θα αναπτύξει το παιδί, γενικά, με το διάβασμα,
- για να ολοκληρώνει τις σχολικές εργασίες σε σύντομο χρονικό διάστημα,
- για να έχει καλύτερη επίδοση στο σχολείο,
- για να αποκτήσει υπευθυνότητα, ώστε αργότερα να οργανώνει τις υποχρεώσεις του και τη ζωή του,
- για να έχει ελεύθερο χρόνο για να ασχοληθεί με εξωσχολικές δραστηριότητες,
- για να αθληθεί ή να παίξει ,δύο βασικούς παράγοντες που συμβάλλουν στη φυσιολογική ανάπτυξη του παιδιού σε κινητικό, νοητικό, συναισθηματικό επίπεδο.